ترندها

مجله اینترنتی ترندها

ترندها

مجله اینترنتی ترندها

  • ۰
  • ۰

یکی از عوامل مهمی که برای افراد مختلف حائز اهمیت است، میزان فضای ذخیره سازی می باشد. زیرا افراد بر اساس اطلاعات و مشغله خود، یک سری اطلاعات بر روی سرور ذخیره می کنند. اما گاهی این اطلاعات آن قدر افزایش پیدا می ‌کنند که جایی برای ذخیره سازی آن ها وجود ندارد و ممکن است سرور رایانه شما هشدار پر بودن حافظه را بدهد. در این صورت ممکن است عملکرد سرور شما نیز با مشکل روبرو شود.

.وبسایت  تکراتو مشکلاتی مثل هنگ و کاهش سرعت عمل رامی توان نام برد. در چنین مواقعی شما باید یک فضای ذخیره سازی دیگر ایجاد کنید که به آن swap می گویند. درباره این نوع فضا نجات دهنده ای برای رایانه شما است. همچنین دیگر نگرانی بابت دسترسی به اطلاعات خود نخواهید داشت. برای یادگیری مراحل تنظیم فضای swap در لینوکس با ما همراه باشید.

به چه صورت فضای swap در سیستم عامل لینوکس ایجاد کنیم

به وجود آوردن فضای swap در سیستم عامل لینوکس مشابه بوجود آوردن فضای اضافه در سیستم عامل ویندوز است. اما باید مراحل آن را به طور دقیق و مرتب انجام دهید تا همه چیز درست انجام شود و مشکلی پیش نیاید. سعی کنید قبل از ایجاد فضا حتماً یک کپی یا بکاپ از تمام اطلاعات موجود بر روی سرور خود بگیرید. برای ایجاد فضای swap باید به صورت مراحل زیر عمل کنید:

  • در مرحله اول باید با یوزر root به لینوکس ورود کنید.
  • در مرحله دوم دامنه ای که وارد می کنید در انتهای آن باید مقدار فضای ذخیره سازی مورد نظر خود را وارد نمایید.
  • در مرحله سوم باید مالکیت کاربری فضای ذخیره سازی را به کاربر root بدهید.
  • سپس باید سطح دسترسی به فضا را تعیین کنید.
  • پس از آن باید بعد از تعیین ساختار و فضا آن را به فضای swap تبدیل نمایید.
  • بعد از آن باید فایل را به سیستم معرفی کنید که با اضافه کردن و ویرایش etc انجام می شود.

نکاتی که هنگام ایجاد فضای swap  باید مد نظر داشته باشیم

یکی از نکاتی که باید هنگام تنظیم فضای swap در سیستم عامل لینوکس مد نظر داشته باشید این است که فضای ذخیره سازی که قرار است ایجاد شود باید حتماً هم اندازه با فضای ذخیره سازی سرور شما باشد. برای مثال می توان گفت اگر فضای ذخیره سازی سهروردی شما ۱۶ گیگابایت است بهتر است فضای swap را طوری تعیین کنید که حدود ۸ یا ۱۶ گیگابایت باشد. بعضی مواقع هنگام ساخت swap در سیستم عامل لینوکس باید فضای ذخیره سازی را بر اساس مگابایت و یا کیلوبایت وارد کنید. که در این صورت باید حتماً تبدیل واحد ها انجام شود. البته که هر گیگابایت شامل ۱۰۲۴ مگابایت است در این صورت شما می توانید ۱۶ گیگابایت را در ۱۰۲۴ ضرب کنید تا عدد واقعی مگابایت برای شما به دست آید.

نحوه ایجاد فضای swap  در  لینوکس

با تمام مراحل که گفته شد بازهم افرادی وجود دارند که نمی ‌توانند به راحتی فضای swap را در  لینوکس ایجاد کنند. پیشنهاد ما به چنین افراد این است که به دنبال افراد آگاه و کاربلد بروند. قطعاً در کنار هر فردی چنین افراد ماهری وجود دارند. قطعا برخی از افراد با توجه به رشته های مهندسی کامپیوتر و نرم افزار به خاطر آموزش ها و تحصیلاتی که داشتند در این زمینه اطلاعات بیش تری دارند. هم چنین برخی افراد در این زمینه مهارت و تجربه بسیار زیادی دارند که با مراجعه به آن ها می توانید با خیال راحت فضای ذخیره سازی امن و قابل دسترسی ایجاد کنید. پس مراجعه به چنین افرادی بهترین کار ممکن است. هر چه زودتر برای ایجاد فضای ذخیره سازی بیش تر اقدام نمایید.

  • ۰۱/۰۵/۰۶
  • محتوا نویس ارشد